Jönköpings nya storsnackis – så fungerar hyllade tjänsten

Förra året valdes Seekly ut som ett av Sveriges hetaste startupbolag av tidningen Veckans affärer. Sedan dess har företaget jobbar hårt med att utveckla sin tjänst, en digital mötesplats och marknadsplats som samlar alla lokala event och aktiviteter.

Bakom idén står duon Oscar Meivert, 29, och Richard Orrebrant, 25.

– Användarna formar själva upplevelsen med Seekly. Vi ger dig som användare väldigt relevant information direkt i mobilen, baserat på just de intressen du valt, säger Meivert.

Idén började formas under de unga entreprenörernas studier vid Jönköping University. I dag arbetar båda heltid med bolaget. Utöver delägarna består teamet av tre utvecklare som jobbar som konsulter i bolaget.

– Det finns egentligen ingen som digitaliserat stadsupplevelsen. Vi vill bli den tjänst som privatpersoner och företagare vänder sig till för att marknadsföra eller hitta olika event, aktiviteter eller erbjudanden i Jönköping, säger Orrebrant.

Seekly är med i inkubatorn på Science Park, vilket bland annat innebär att de får coachning av erfarna affärsutvecklare. Nyligen har de tagit in riskkapital via Almi Invest och Speed Capital.

– Aktörer börjar se möjligheten med vår plattform, hur vi tillsammans kan digitalisera staden och skapa en mötes- och marknadsplats för lokalborna, säger Meivert.

Rent konkret är Seekly en app, som formellt lanserades hösten 2016. Målgruppen är den yngre, aktiva generationen i åldrarna 18–35 år.

Ett stort fokus den senaste tiden har legat på användartillväxt. Dessutom har bolaget knutit samarbeten med strategiskt utvalda aktörer som HV71, JIK och Huskvarna folkets park.

– Vi håller nu på att ta in samarbetspartners för att växa. Diskussioner pågår just nu med flera stora aktörer runt om i Jönköpingsregionen, säger Meivert.

Missa inga nyheter:

Ladda ner appen:

Android eller iOS(Iphone).

Följ på Facebook.