Sociala medier-byrån satsar på Jönköping

Jönköpingsbaserade byrån Knockout Content Agency gör nu en lokal satsning i Jönköpingsregionen.

Bolaget, som drivs av Anna Nilsson och Martina Wipa, har tidigare arbetat mest med Stockholmsföretag men har nu knutit till sig flera lokala kunder.

Ett exempel är företaget Dahlin som till största delen är känd för dahlinskjortan. Dahlins huvudkontor och delar av produktionen ligger i Hestra, inte många mil från Jönköping. Knockout har också ett samarbete med Jönköpingssajten JKPG News där de skapar så kallade native-artiklar. Detta är en tydligt annonsmärkt sponsrad artikel i det redaktionella flödet.

– För några år sedan fokuserade vi på att utbilda företag i hur man använder bloggen i marknadsföringssyfte. Det dröjde inte länge innan vi fick förfrågningar om att sköta alla sociala konton åt företagen. Idag skapar vi innehåll och publicerar på de flesta sociala medierna löpande åt företag i många branscher, säger Anna Nilsson.

Knockout Content Agency bytte nyligen namn. Tidigare hette de Business Bloggers, men det var komikern Claes Malmberg som fick duon att fundera på ett namnbyte.

– Vi skulle intervjua Markoolio och Claes Malmberg för vår uppdragsgivare, som har med dessa artister i en familjemusikal. Claes hörde vårt företagsnamn och trodde vi var bloggare. Han frågade om vi skulle intervjua honom om skönhetstips. Då bestämde vi oss för att nu är det dags att byta namn, berättar Martina Wipa och skrattar.

Knockout Content Agency har sitt kontor på Science Park i Jönköping.

Missa inga nyheter:

Ladda ner appen:

Android eller iOS(Iphone).

Följ på Facebook.