Jonas Törnblad Foto: CCJ

Från glasögon till reklambyrå – Törnblad till CCJ

Specsavers Optik i Jönköping har gått från noll till marknadsledande i regionen på tio år. 

Jonas Törnblad har varit med på hela resan. Det var hans föräldrar Åke och Inga Törnblad som etablerade Specsavers med butiker på A6 och i Jönköping City samt senare även i Nässjö. Från 2008 har Jonas varit företagets VD. Årsomsättningen har vuxit från cirka 3,7 miljoner första året till 34 miljoner (inkl moms) förra året.

Nu går Jonas vidare i karriären. Familjen Törnblad har sålt Specsavers butiker i Jönköping och Nässjö och Jonas kommer att arbeta på heltid på reklambyrån CCJ Kommunikation i Huskvarna. Steget är inte så långt eftersom Jonas är utbildad på Berghs School of Communication och har tidigare byråerfarenhet.

På CCJ tar Jonas plats som projektledare och delägare.  Han tar med sig kunskap och erfarenhet om företagande, butiksutveckling och marknadsföring med specialistkunskap inom digital strategi och sociala medier.

Missa inga nyheter:

Anmäl dig till JKPG News nyhetsbrev – helt gratis!

Ladda ner appen:

Android eller iOS(Iphone).

Följ på Facebook.

-----

No more pages to load