Carl Nyström, vd för Almi Företagspartner i Jönköping och Malin Jönsson, affärschef inom området internationalisering. Foto: Alexandra Locking

Bolagsjätte byter ut sitt klassiska varumärke

Almi Företagspartner genomgår en förändring av sitt varumärke. För att visualisera det byter man nu ut den 24 år gamla loggan.

– Vi vill vara ett modernare, ett tuffare och ett mer lättillgängligt Almi, säger Malin Jönsson, som är affärschef inom området internationalisering.

– Omvärlden förändras i rask takt och förutsättningar förändras. Det ställer nya krav på affärsmodeller, vilket i sin tur ställer nya krav på oss som ska stötta företag i deras jobb. Av den anledning pågår här ett stort utvecklingsarbete som vi med hjälp av ett nytt grafiskt uttryck försöker spegla, säger Carl Nyström, vd på Almi.

Det statligt ägda bolaget grundades 1994 och nu gör man, enligt ledningen i Jönköping, ett ordentligt avstamp för att lyfta organisationen. I samband med det byter man också ut den klassiska loggan som har varit med sedan starten.

– Vi vill ju attrahera så många som möjligt och då är också det grafiska uttrycket viktigt. Det ska ju spegla det vi vill åstakomma – att nå så många som möjligt i en värld som är under förändring, säger Carl Nyström.

– Vi kallar det för ett nytt modernare Almi. Vi vill att det ska märkas i helhet att vi på väg mot något nytt. Det ska både synas och kännas att det har hänt något här, säger Malin Jönsson och tillägger:

– Vi har bytt lokal, vi har bytt vd och vi har omorganiserat oss.

Almi erbjuder företag rådgivning, lån och riskkapital i deras olika faser. För att göra sina samarbetspartners uppmärksamma på den förändring som just nu sker inom organisationen delade man under tisdagen ut tårtor med den nya loggan på.

– Varsågod – smaka på Almi. Dels får man se det nya varumärket och dels får man en försmak på det nya Almi, förklarar Malin Jönsson.

Vad hoppas ni att det nya varumärket ska generera?

– Det vi vill uppnå är ju att fler företag växer. Vi vill ha en ökat tillväxt i regionen. Det är klart att ett varumärke inte gör det, men på sikt ska hela paketet gynna företagen, säger Carl Nyström.

Han blir ny vd för Almi Jönköping

Här är nya superkontoret som ska lyfta Jönköpings näringsliv

Missa inga nyheter:

Anmäl dig till JKPG News nyhetsbrev – helt gratis!

Ladda ner appen:

Android eller iOS(Iphone).

Följ på Facebook.

-----

No more pages to load