Annons

Annica Roos på Resehuset ser fram emot Resemässan den 20 januari på Asecs. Under Resemässan kan barnen få träffa Vings maskotar Lollo och Bernie. På Resemässan finns det möjlighet att få inspiration kring olika typer av resor. Allt från safari till kryssningar och golfresor med mera. På Resemässan kan man prata med utställare inom olika typer av resor. Kryssningar är populärt just nu. "Det är många olika typer av människor som bokar resor hos oss. Missuppfattningen är att det är dyrare att boka hos oss än på nätet men det stämmer inte," berättar Annica Roos på Resehuset.

Resemässa ger dig guldtips till drömsemestern

Safari i Sydafrika. Kryssning i Karibien. Skidor i Alperna. Älskar du att resa? 20 januari är det Resemässan på Asecs.

– Det är tolfte året i rad som vi har mässan. Den brukar vara mycket omtyckt, säger Annica Roos på Resehuset.

 

 

Uppemot 20.000 personer brukar vallfärda till Asecs för att uppleva resemässan varje år. I år är det 14 utställare som svarar på frågor och ger tips kring resor. Allt från charter till kryssningar, safari, golfresor och mycket mer.

– Det finns något för alla, förklarar Annica.

Minidisko med Lollo och Bernie

Vid två tillfällen under dagen kan alla barn komma och prova på olika danser från världen tillsammans med danslärare från Klubb Karibien. Barnen har även chans att träffa arrangören Vings maskotar Lollo och Bernie. De kommer att köra ett minidisko. TUI:s Bamse och Apollos Mino finns också på plats.

Tävlingar med fina priser

Det kommer att anordnas ett flertal tävlingar under mässdagen. Bland annat en skattjakt för de små och tipspromenad för vuxna. I potten finns fina priser, exempelvis presentkort på resor. Förra året vann Helen Dungert ett presentkort på resa till Cypern.

– Jag tog med min man och åkte till Cypern i september. Det är kanske inte det turistmål jag själv hade valt men jag kan säga att det överträffade alla mina förväntningar med råge. Att vinna ett presentkort kan göra att man får upp ögonen för något nytt. På förra Resemässan bokade en väninna och jag dessutom en blomsterresa till Holland som blev en trevlig upplevelse, berättar hon.

Passa på att få guldtipsen

Resehuset har själva stor kunskap kring resor och samarbetar alltid tätt med sina leverantörer. Under mässan finns det möjlighet att prata med experter som jobbat med specifika resmål under lång tid.

– Det kommer finnas chans att verkligen få de här riktiga guldtipsen, säger Annica.

Personlig service

Resor är populärt och Resehuset gör sitt bästa år hittills. Annica Roos är övertygad om att det är deras personliga service som är nyckeln. Hos Resehuset kan man få hjälp med allt som rör den resa man önskar göra. Det finns också möjlighet att få hjälp ifall man inte har en aning vart man vill resa. Kanske är det dags att uppleva något nytt.

–  Många har missuppfattningen att det är dyrare att gå till oss men faktum är att det vanligtvis kostar lika mycket som att beställa på nätet, förklarar Annika.

Kryssning i Karibien

Annica tycker att roligaste med hennes arbete är att hon får träffa så många olika människor. Allt från äldre par till barnfamiljer och kompisgäng som alla vill ha sin speciella resa. Och att det alltid är så positiv stämning. Att resa är något som skapar glädje.

–  Vi skräddarsyr många lösningar samtidigt som vi säljer vanliga charterresor och färdiga paketlösningar. I vinter har vi exempelvis återigen ett erbjudande att följa med på kryssning i Karibien med personal från Resehuset som reseledare, säger Annica.

Fakta om Resemässan

När: 20 januari, klockan 10–17.

Var: Asecs (utanför Resehuset).

Vad: Mässa med 14 utställare inom resor. Allt från safari till charter och kryssningar.

Schema: 

Testa världens danser, kl 12.30 och 14.30.

Meet & greet med Lollo, Bernie, Bamse och Mino, kl 11, 13 och 15.00.

Minidisco med Lollo och Bernie.

Hela dagen: Tipspromenad med chans att vinna resor. Skattjakt för barnen. Fina erbjudanden, rabatter och massor av inspiration.

Mer information: asecs.se/nyheter/borja-varldens-resa-hos-oss

End of content

No more pages to load